fredag 18. januar 2013

Mi første bok

Kven kunne tru at eg skulle 
lage bok nokon gong ;)

Og no er første 
halvtanna året med blogginnlegg
kome mellom to permar.


Eg fekk laga den hos
Blog2Print 

Det blir kanskje ikkje den siste..

Eg starta blogginga i august 2011.
Over 200 innlegg med tekst og bilde er samla i boka.
Det kan vere kjekt å bruke boka som ei
oppslagsbok når eg vil finne fram til ting eg har skrive.

Å blogge er svært interessant og det gir meg mykje glede.
Eg har kome i kontakt med mange flotte
menneske denne tida.
Det er så utruleg mange fine bloggar, og alle
har sitt eige særpreg.

Mine aller første bøker fekk eg for
snart 60 år sidan.
Eg var ein del sjuk den tida og
 den eine fekk eg  då
eg tok mandlane.

Den største boka inneheld mange kjende
songar og bøner som passar til 
aktivitetar gjennom ein dag,
bordvers, kvelds-songar/bøner.

Den minste boka inneheld små bøner
og heiter Prayer for a child.

Her er eit nydeleg eksempel.

 Vern om alle barn på jord.
Eg hugsa kor eg studerte desse ansikta,
kor spennande det var.

Eg trur ikkje foreldra mine var så religiøse, men 
det var vel slike bøker som var å få
kjøpt den tida.
Eg er iallfall takksam for at eg har desse bøkene.
Det er skattar.

Takk til alle som tek seg tid til å lese i bloggen min.
Dokke er berre SÅ gode ♥

Nyt helga !

Anne-Mari

18 kommentarer:

  1. Da er du kommet mellom to permer du også:)) Artig det;)
    Nyt helga videre.
    Nattaklem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Hei sent på fredagskvelden;)
    Gratulerer med bok;) Har tenkt på det noen ganger. Tenk om bloggen plutselig forsvinner( som i at jeg sletter den!!!) da hadde det vært kjekt å ha den mellom to permer;)Kanskje jeg må få gjort det!?
    Koselig med bøker fra barndommen;) Så forskjellig bøkene da og nå er.
    Tusen takk for å du la igjen en kommentar under"Hva har du på pinnene". Så mange strikkende bloggere;)

    Nydelig bilde i hesdingen din;))
    Fregadsklem fra Ann-mari

    SvarSlett
  3. Så flotte bøker;) Min bloggbok er underveis nå. Er så spent! Kjekt å ha for ettertiden;) Riktig god helg til deg;)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med bok! Så gøy det må være :)
    Har sett andre har gjort det også, og har tenkt jeg må prøve det samme.

    Og for noen fine skatter av gamle barnebøker du har.
    Gamle bøker er ofte så utrolig vakre.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med blogg-bok! :-) Ser at det er flere som har gjort det samme.
    Så koselige barnebøker,fine minner å ha!

    Jeg er igang med litt forberedelser til kveldens lutefisk, venter mange gjester. Det blir koselig.
    Ønsker deg ei fin helg!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med bok! Eg har ikkje laga bok. Veit ikkje om eg kjem til å gjere det heller....det er no stort sett berre fjas. :-)
    Fine bøker du har teke vare på.

    SvarSlett
  7. Gratulerer med bok! :-) Flott omslagsbilde. At innholdet er og er flott vet jeg jo alt. :-)

    Så bra du har tatt så godt vare på dine barndoms skatter. :-)

    Ha en fin helg

    SvarSlett
  8. Gratulerer med egen bok:-) Så koselig at du har tatt vare på de gamle bøkene, fint å ha slike håndfaste minner:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  9. Så fine bøker! De gamle. Og den nye. Jeg har vært inne og sett på blogg2print. Det er fristende.
    De gamle bøkene er skatter! Så fint at du har tatt vare på dem!
    :-) God helg,kjære deg.
    Klem herfra

    SvarSlett
  10. Gratulerer! Flott idè! :)
    Fint innlegg. Bøker er skatter på mange måter.
    Minner likeså.
    Ha en fin helg! :)

    SvarSlett
  11. Flotte skatter!!! Og bloggbok lagde jeg meg i fjor, og skal nå bestille en ny! De kommer til å bli bokskatter i framtida :)
    Go' hælj og klem til deg!

    SvarSlett
  12. Er veldig usikker på om jeg vil ha bok av bloggen min. Kanskje lurt som en form for dagbok/dokumentasjon for framtida.
    Kjempekoselig bokskattet du har fra du var liten.
    Husker de første bøkene jeg fikk, har de fortsatt.
    Har alltid likt å lese så det var alltid stor stas å få bøker.
    Ønsker deg en herlig søndag :)

    SvarSlett
  13. Har tenkt på om jeg skulle gi ut ei bok å ;) ... .men får se hva det blir til. Har ikke bestemt meg enda...
    Herlige bok-skatter du har!
    Og ja, jeg kan godt skjønne at du studerte det bilde med "all verdens barn" når du var lita. Verden var jo blitt mye,mye mindre nå enn hva den var da, og man så ikke så mange forskjeller på "folket"
    Ha ei herlig helg!!

    Klem fra Ann Elisabeth :)

    SvarSlett
  14. Det var jammen lurt å lage bok av bloggen!! Såg super ut.
    Kor koselig at du har dei bøkene du las i som barn, det må ver utrulig kjekt.

    Ha ein god Søndag.
    Helga klem frå MarJE.

    SvarSlett
  15. Jeg synes det siste bildet ser så kjent ut, tror jeg har sett ei slik bok hos noen av besteforeldrene mine...
    Jeg har også laget bloggbøker hos Blogg2Print, det er kjekt å kunne bla i disse og se tilbake. Artig å ha "gitt ut" bok ja;D

    Ha en fin kveld kjære du,
    og en strålende søndag.
    Varm klem:)

    SvarSlett
  16. Så lurt å lage bloggen sin i bokform :)

    Herlig å se de gamle bøkene dine.

    Takk for fine ord inne hos meg, søta! Det varmer og glede <3
    Ønsker deg en fin søndag, her har vi rukket en tur ut i løypa og nå har jeg satt en bolledeig og skal bare nyte denne nydelige dagen!

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  17. Så artig da, dette var lurt.

    God søndag fra Marit.

    SvarSlett
  18. Skatter fra barndommen blir mer verdt etter som tida går. Gratulerer med bloggbok! Det hadde nok vært noe.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.