søndag 2. februar 2020

Loopstrikk



Det er deilig å ha eit avslappa forhold 
til blogginga.

I dag kjenner eg meg litt kry fordi eg har 
klart å gjennomføre eit 
nytt prosjekt.
Ikkje så stort for erfarne strikkarar,
men for meg er det eit siger
å ha strikka eit par vottar
etter loopmetoden.
Eg har problem med venstre skulder som
 er operert 2 gongar for fleire år sidan. 
Å strikke med 5 pinnar  gjer 
ekstra vondt.

Etter mykje prøving og feiling
greide eg å løyse koda.
Ikkje nok med det, eg har kjøpt
utskiftbar rundpinne !!!

 Strikka i finull frå Raumagarn

 Det vart varme gode tovavottar til
barnebarn.
Fargen ser ulik ut frå start til slutt,
men det får lyset ta skulda for :-)

Det er 2. februar i dag,
rundt 0 på gradestokken, men ingen snø
her på kysten.


Eg ynskjer å sende ei takk tilalle som har vitja bloggen min,og til alle som har lagt igjen kommentarar.




9 kommentarer:

  1. Hei igjen!

    Så hyggelig at du har skrevet litt på bloggen din igjen!
    Kjempefine votter du har strikket :)

    SvarSlett
  2. Der var du igjen! For en hyggelig overraskelse! Jeg har tenkt mye på deg siden sist du blogga. Jeg har prøvd magic loop, men har ikke landa helt. Jeg strikker med firkantede strømpepinner og liker det så godt. Så godt du har funnet noe som er bra for deg. Tovavotter av Finull er riktig gode. Prima til små barn da de er tynne og varme, og for voksne er de gode inni vindvotter.
    Jeg er i gang med Cortina-genser nr 2. Grønn denne gangen.
    Vi har fått to lag nysnø oppå skaren. Har gått opp løype på jordet, og så går jeg så mange runder jeg vil. Tenkte oss på fjellet i det fine været i dag, men så blåste det så innmari. Det har vært mye piggskoføre i vinter. Mye bedre å gå på ski. Har også tatt første stæroperasjonen siden sist. Ser bra ut bokstavelig talt.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Det var en hyggelig overraskelse at du har lagt ut et innlegg, og også sendt meg en herlig kommentar på bloggen min.
    Så bra at du har funnet en måte å strikke på. Vottene ble jo riktig fine og fargen er nydelig!
    Her er det vakkert vær om dagen, og det nyter vi. I går gikk vi på tur i skogen. Men ingen snø.
    Alt godt ønskes deg av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  4. Hello, your mittens are cute, well done. I like the yarn color. Pretty view, we have not had much snow this winter. Enjoy your day, wishing you a happy week ahead!

    SvarSlett
  5. Det var du igjen, så hyggelig! Loopstrikking har jeg aldri prøvd meg på, får se om motet strekker til - jeg er ikke så glad i å plages. Fine votter ble det, ingen tvil om det. Og så er det nydelige farger på det siste bildet, jeg liker "verden" når den er blå.

    SvarSlett
  6. Så koselig med et innlegg her igjen!!! Jammen er du flink som klarte Loopstrikking. Jeg har sett på det, men enda ikke forsøkt. Det er jo fint ut bare man forstår opplegget. Nydelige votter ble det da! Jeg strikker også i den grønne vinteren.Her blir det en Bygdegenser fra Trøgstad i lyse farger. Fin til våren tenker jeg. Ha en fin dag videre.

    SvarSlett
  7. Tovavottar er best... så fin og varm når den kalde vinden blåser. Jeg har også to par. Fantastisk fargen du brukt og
    Loopstrikking herlig. Jeg har hatt lyst til å prøve lenge,
    men har ikke gjort det ennå.
    Endelig fikk vi snø i vinter :-)) den må brukes raskt -
    for det begynner å bli varmer igjen rask og alt er hurtig over. Så jeg har glede, glede denne dagene :-))) (og etterpå kan komme våren).
    Hilsen veldig mye kjære Anne-Mari.
    Jeg bruker votter mine alltid :-))
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  8. Fine votter! Så bra at du fant en løsning så du får strikke litt! Jeg har faktisk tenkt å skaffe meg en liten strikking selv. Har lyst å strikke meg lodne, gode håndleddvarmere :)

    SvarSlett
  9. Hei, jeg prøvde meg på tilsvarende - ermer til jakke til minstemann, men fant ut at rundpinnen jeg hadde var for kort, så jeg gikk over til å strikke hver enkelt... jakka ble ikke ferdig til 17. mai, så nå er det pause med strikking...
    Sitter på en stol og ivrer etter å komme i gang med alt rundt meg. Fikk ødelagt beinet i pinsa. Vil bare ønske deg en riktig god sommer. Savner kontakten med deg ;:OD)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.