fredag 27. desember 2019

Bloggen



Eg er komen til eit punkt der eg for alvor
vurderar å avslutte
blogginga.
I 2011 hadde eg stort behov for
å finne noko meiningsfylt å drive med.
Eg hadde gått gjennom nokre år
med redusert helse, 
måtte innsjå at livet mitt vidare var endra.
Eg kunne ikkje gå
tilbake til jobben eg likte så godt.
I snart 40 år hadde eg 
brukt sjukepleieutdanninga mi 
i forskjellege jobbar.
Siste halvdel som lærar i
vidaregåande skule.
No var uføretrygd ein realitet og
det var vondt å tenkje på.
Svigerdatter Renathe tipsa meg om at
eg som var så flittig med fotoapparatet kanskje
kunne ha glede av å blogge...
Slik starta det.

Det har vore ei spennande reise,
mange nye personar har
eg blitt kjent med.
Nokre av desse har allereie tatt pause frå
blogginga, 
men heldigvis har me kontakt med
kvarandre på Instagram.

Det er tidkrevjande å finne nye ting å
blogge om.
Kva skal eg bruke tida mi til no ?
Akkurat det trur eg ikkje
blir noko problem.
Eg kan gå meir turar, 
gå meir på besøk,
lese meir.
Eg har mange bøker liggande
klare for lesing.
Men, det er truleg at eg får 
abstinens
og blogger litt innimellom..

Og, eg kjem til å stikke innom bloggen din
av og til :)

I desse åra har eg lagt ut nær 1400 innlegg,
og hatt over ein halv million visningar
av bloggen.
Eg er audmjuk og takksam
over all merksemda.

Tusen takk !

Eg vil ynskje dykk alle 
Godt Nytt År





14 kommentarer:

  1. Ja, kjære deg, amo, sånn er det bare . Alt til sin tid. Det har vært fint å følge deg, og jeg føler nesten at jeg har blitt kjent med deg. Bloggen har nok gitt oss begge mange gode stunder. Jeg har nok "fallt av", jeg også. Har ikke avsluttet, men det blir lenge mellom både innlegg og at jeg leser andres blogger. Dager og uker går så fort. Det er så mye vi skal holde på med. Det går fortere på Instagram. Treffer deg gjerne der. (Må se om jeg finner deg der). Ønsker deg et riktig godt nyttår. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  2. Jeg håper at du blogger litt fremover likevel! Det har vært så hyggelig å bli kjent med deg.

    Ønsker deg et et riktig godt nytt år!
    Kanskje vi "sees" i det nye året! :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei Anne-Mari. Jeg har heller ikke vært så aktiv på bloggen som jeg var i starten, det har både med livet som sådan å gjøre og at tiden blir brukt på andre måter. Bloggingen har jo vært et overskuddsprosjekt, og som deg tar jeg jo også mye bilder, og det er kjekt å dele med andre. Jeg ser også at veldig mange av dem jeg har fulgt har sluttet med blogging, og det er jo alltid litt vemodig, siden vi jo blir litt kjent gjennom årene. Jeg håper du kommer innom både meg og deg selv, selv om det blir mer sporadisk :-)) Og så er det godt å høre at du tross alt har andre gode ting å drive med! Jeg ønsker deg alt godt i det nye året! Klem, Marit

    SvarSlett
  4. Ja, det punktet følger jeg at jeg har kommet til også, mange ganger! Jeg startet opp i 2009, og har vel vært med på "bloggingens gullalder"! Årsaken til at jeg startet var som din. Og bloggingen har gitt mye glede i hverdagen, men kan også føre til litt stress, når jeg ikke har fått blogget på en stund. Så det er mulig at 2020 blir det året jeg slutter å blogge - kanskje brått, kanskje gradvis! Alt til sin tid! Men det er med blannede følelser, selvsagt. Så jeg forstår deg, men kommer til å savne deg! Stor klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Ja, det er rart det her. Jeg har blogget siden 2007. Det har vært lærerikt og artig, spennende og fint å dele. Jeg vurderte også å slutte, men fant ut at jeg kunne blogge når jeg ville, som en slags dagbok. Vil du ha fortsatt kontakt, så finner du meg på Insta under lindrandi
    Godt nytt år og lykke til videre.

    SvarSlett
  6. Heisann! Jeg har også noen færre innlegg nå om dagen, behovet for å skrive hver dag er blitt mindre, men jeg går ikke til skrittet og stanser, blir nok med på en utfordring for å holde litt liv i Vilt og vakkert. Så jeg sier som Randi, skriv når du føler for det.... Jeg ønsker deg alt godt i det nye året, takk for mange hyggelige kommentarer på bloggen min! Du er alltid velkommen tilbake ;:OD)

    SvarSlett
  7. Godt nytt år!
    Mitt tips er å ikkje slutte tvert, men legge ut av og til, kanskje frå turar og liknande.
    Eg og har kome til eit punkt der eg ikkje bakar og lagar så mykje nytt lenger.Og gjer eg det, gløymer eg kanskje å legge det ut.men innimellom er det greitt med blogg. Dei som vil kan gå inn å sjå utan at ein legg seg på veggen til nokon…
    Godt nytt år til deg!

    SvarSlett
  8. Veldig trist å høre på årets siste dag.
    Du kan jo bare legge ut et bilde og noen få ord når du føler for det. Og du har jo brukt ordene til - er det Sanna? - som inspirasjon. Men du behøver jo ikke bruke alle.
    Det er alltid hyggelig å få dine kommentarer - tusen takk.
    Jeg er også på Instagram under fargeneforteller.
    Jeg ønsker deg en fin nyttårsaften, og håper ikke været blir for ille hos dere! Velkommen til Oslo i 2020. Det er mye jeg kan vise deg! Med fargeglade hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  9. Så synd,men du må gjøre det som blir rett for deg. Og så kommer nok jeg til å kikke innom av gammel vane, selv om du har "flyttet". Jeg vil takke for innlegg og kommentarer, og minn deg selv om at når livet byr på bratte motbakker og skarpe svinger, og helsa ikke lenger er som den engang var, så er det en grunn til at vi er "human beings" og ikke "human doings". Godt nytt år, gode ønsker og klem, Oddrun

    SvarSlett
  10. Hei!
    Jeg er innom å leser bloggen din og det er synd om du slutter.Men skjønner deg.Blogging er ikke lengre hva det var.Godt nyttår så håpes vi att det kommer noen innlegg i 2020.Klem fra Britt

    SvarSlett
  11. Jeg har vært innom og lest denne meldinga tidligere, men kom visst ikke så langt som å legge igjen en kommentar. Kanskje fordi jeg ikke ble helt fortrolig med at du vurderer å slutte? Man kjære deg, Anne-Mari, du må ikke bry deg om hva mange her mener. Gjør det du føler for. MEN vi kommer til å savne deg i tilfelle.
    Nytt år og nye muligheter!
    Det ble ei god jul for meg. Samvær med familie og venner, og rikelig med tid til hvile. Etter en kald start på jula, ble det mildvær og vind, og nå er det skikkelig piggskoføre. Håper været normaliserer seg etterhvert.

    Ønsker deg og dine alt godt i det nye året!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  12. Jeg tittet innom den gamle bloggen min i dag, og så at det var mange i blogglisten min som heller ikke har vært så aktive i år. Du er en av få som fremdeles henger med, og tenkte jeg ville hilse innom med en nyttårshilsen. Derfor ble jeg overrasket over dette innlegget. Jeg forstår deg så godt, har hatt det på akkurat samme måte. Det er tidkrevende å blogge og det er også så mange andre ting å gjøre. Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år. Følger deg på Instagram så da "sees" vi frefmover, uansett hva du velger å gjøre. Klem fra Irene (justphotosirene)

    SvarSlett
  13. God formiddag til deg. Jeg savner veldig dine blogginnlegg, og dine kommentarer hos meg.
    Du som er interessert i farger vil kanskje ha glede av innleggene mine nå - et innlegg hver om regnbuefargene.
    Og jeg vil gjerne se innlegg fra deg med et vakkert bilde nå og da. Håper du har det bra.
    Med fargeglade hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.