mandag 28. januar 2013

Røyskatt, godt likt ?


Innlegget som har hatt absolutt mest besøk her på bloggen er


Det er eit år sidan eg skreiv det.
Dette innlegget har hatt over tre gongar så mange
besøk som neste på lista.
Eg har ofte lurt på kvifor nokon er innom der
nesten kvar dag.
Men det får eg nok ikkje svar på.

Me har sett spor etter røyskatt denne vinteren òg,
men ikkje sett den.
Andre dyrespor rundt hytta er av rev og mår.
Eg lit på at hytta er tett,
for slike gjestar kan gjere stor skade viss 
dei kjem seg inn.

Hendinga med røyskatten var ei fin oppleving.
Eg såg den vesle karen frå kjøkenglaset.
Mannen min og eg lista oss ut i garasjen.
Først såg me ingen ting, men så..

Her låg han, under loket, spekulerte nok fælt på kven
 som kom og forstyrra han.
Etter kvart hoppa han ned og sprang ut.
Men det var ikkje lenge før han kom igjen
sjøl om me sto der.
Nysgjerring !
 
Og søt  :)
Eg har nok lært litt meir om korleis eg kan redigere bilde på dette året.
Difor kan eg no vise røyskatten betre.
Eg vil ynskje velkomen dei nye fylgjarane på bloggen.
Takk til ALLE for kjekke besøk. 
Anne-Mari
 


24 kommentarer:

  1. Artig å sjå røyskatt. Eg har sett dei ein sjeldan gong om sommaren.
    Det med besøk på bloggen, minner meg om systera mi som skreiv noko om flygemaur. Det kom høgt opp på lista! Det er kanskje skuleelevar som leitar etter stoff?
    Hos meg ragar spisskummininnlegget mitt høgt over alle andre. Det kjem folk inn på via bilde på google.

    SvarSlett
  2. Røyskatten er en søtnos,har sett noen ved hytta vår noen ganger!

    SvarSlett
  3. Røyskatten er søt, men er vel en liten "rakker" tror jeg! Den kan nok ødelegge mye på sin vei, iallefall om den føler seg truet.
    Koselig innlegg, men sånn er det nok at du aldri får vite hvorfor dette innlegget har vært så populært!
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Så artig! Har aldri sett røyskatt anna enn i utstoppa tilstand. Veldig søt då. Du får nok ein dekl besøk fordi folk søkjer på røyskatt;) Det er kanskje ikkje så mykje skriving om den.

    SvarSlett
  5. Den er søt, nysgjerrig og veldig kjapp.
    Har sett røyskatt på hytta vår også.

    SvarSlett
  6. Det er kanskje noe med at det er en søt, morsom fyr som de fleste av oss sjelden ser.
    Veldig artige bilder du fikk tatt!

    SvarSlett
  7. Luring..og søt.
    Artige bilder :-)

    :-) Nattaklem herfra.

    SvarSlett
  8. Så koselige bilder du har fått :) for å redigere bilder kan du laste ned gratisprogram som photoscape eller picasa, klem Kjersti

    SvarSlett
  9. Så koselige bilder du har fått :) for å redigere bilder kan du laste ned gratisprogram som photoscape eller picasa, klem Kjersti

    SvarSlett
  10. En herlig liten kar. Morsomt når en får
    oppleve slike dyr på nært hold.
    Ønsker deg ei god uke :)

    SvarSlett
  11. Veldig søt! ♥
    Har til gode å treffe på en røyskatt, så takk for fine bilder :)
    Klem fra Inger

    SvarSlett
  12. Røyskatten er så herlig å se på. Og den er så nyskjerrig.

    Min yngste sønn fanga en røyskatt for mange år siden. Hadde den på rommet sitt, men den lukta aldeles ikke godt (røyskatten altså). Så satte vi den i bur i kjelleren. Og mat skulle den ha. Fiskepudding likte den veldig godt - og han spiste og spiste og spiste - nesten en hel fiskepudding. Morgenen etter lå den død :(. De har ikke magemål fortalte dyrlegen.

    Fine bilder du har fått tatt av den.

    Klem Inger

    SvarSlett
  13. Så søt <3
    Men gjer nok ugagn òg...

    Fin ny veke!!

    SvarSlett
  14. Ååå, så søt! Artig at dere kom den så nær! :-)

    Jeg har også et innlegg som har fått VELDIG mye mer besøk enn andre. Det var et innlegg om julepost, som ble lagt ut i desember..Jeg gjettet at årsaken til dette var at noen søkte ordet julepost på internett for å finne sendefrister...men jeg vet jo ikke...

    Du spurte om de gamle møblene mine...det er litt fra speilkommode, nattbord og seng.

    Ha ei fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  15. Ja, den er nå søt.. men som de sier her, litt av en luring. :-)

    Ha en fin tirsdag!!

    SvarSlett
  16. Hei igjen.
    I Spaniaposten er en oversikt over de ulike markedene, også bruktmarkeder. Men vi er på ett marked som ikke er annonsert der - ett slott som ligger i San Miguel. Dette skrotmarkedet er bare på lørdager. Husker ikke hva slottet heter, men det skal du få vite. Er jo i dette området du også er kjent.
    :)

    SvarSlett
  17. Å ja den er nok populær for den er jo så søt.
    Det er jo ikke så lett for ett ikke trent øye å se forskjell på snømus og røyskatt så det er nok mange som leter på nett etter bilder og kommer på den fine bloggen din.

    God tirsdag fra Marit.

    SvarSlett
  18. Den var jo veldig søt da.....i allefall så lenge du kan beundre den på avstand.

    SvarSlett
  19. Så søt liten røver da.

    Ha en fin uke..

    Klem fra Britt.

    SvarSlett
  20. Skjønne deg - noen dager siden innom sist, jeg får bare ikke tiden til å strekke til, men vips, så er jeg her - og koser meg som alltid her hos deg. Nydelig den røyskatten!! Virkelig skjønn! men er det røyskatter som kan bite seg fast i beinet og bli hengende der...? ehm..eller var det grevlingen tro? mulig du må ha et skilt "se opp for røyskatten" ;) håper du har en skjønn dag min venn. sender en klem

    SvarSlett
  21. Takk for fin kommentar igjen! Du er blant de trofaste. Jeg kjøpte anti-skli på Panduro i Oslo. Det heter Formgummi og smøres på. På tuben står de www.pandurohobby.com så det finnes sikkert på nett også eller i andre hobbybutikker.
    Jeg har vært travelt opptatt siste uka og har kommentert lite. Lover å komme sterkere tilbake. Artig den røyskatten.

    Ha en fin tirsdagskveld!


    Klem fra Uvdal

    SvarSlett
  22. Hei :)
    Tihi, så søt! :)

    Tusen takk for kjekk helsing frå deg <3

    SvarSlett
  23. Ja, denne var riktig så søt!! :)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.