fredag 22. november 2013

Systre på kino


 Perly inviterte
storesystrene på kino
sist søndag.


hadde Noregspremière den helga

Omtale i Vikebladet-Vestposten:
" Philomena er eit britisk drama,
basert på sanne hendingar, som med varme og humor
  skildrar kostnadane av eit ukjent, 
stygt kapittel i irsk historie. 
Vi møter Philomena (Judi Dench),
som vart fråteken sonen ho fødde i eit
kloster på 1950-talet.
Journalisten Martin Sixsmith (Steve Coogan)
ønskjer å fortelje Philomena si historie,
og saman forsøker dei å finne
sonen som no er i 50-åra.
"Philomena" balanserer mellom 
humor og patos, religion og ateisme,
hemn og tilgjeving.
Regissør Stephen Frears knuser hjartet ditt,
og reparerer det att."

Eg anbefaler filmen på det varmaste !

Etter filmen hadde me ei koseleg stund i
restauranten med kake og kaffi.
Ein triveleg søndagskveld i lag.
Dette må me gjere oftare Perly og Vigdis !

Her er systrene på tur til Oslo i fjor


Klem frå Anne-Mari (storesyste)


11 kommentarer:

  1. Høres ut som en film for meg! Sjekket nå og ser at den går på Fredrikstad Kino. Da blir det kinotur når vi drar "nedover" til neste uke.
    Det er fint å gå på kino, men det skjer altfor sjelden.
    Takk for tipset!
    Ønsker deg en fin fredag.

    Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  2. Det hørtes ut som en fin film ja :) Takk for tips - og for fint søskenbilde! Det er en film til om søsken jeg må se - Søsken til evig tid. Nå blir det kino-uke tror jeg :)
    Klem!

    SvarSlett
  3. Så kjekt!
    Enig med Mormor Inger: "Søsken til evig tid" må eg prøve få med meg.
    Leeenge sidan eg har vore på kino.

    God helg klem

    SvarSlett
  4. Den filmen bare MÅ jeg se altså! Så nydelig bilde av dere søstrene dine, koselig ja :) God helg til deg og kos deg masse!
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett
  5. Hei;)
    Kjempekoselig å gjøre ting ilag. Fint bilde av damene;)
    Ønsker deg en fin helg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. Eg såg omtale av filmen på frukost-tv. Då tenkte eg at dette måtte vere ein film for meg. Judy Dench borgar for kvalitet.

    SvarSlett
  7. Denne filmen hadde nok vært noe for meg også. Men det må bli med venninner da jeg ikke har noen søster.
    Synes du er kjempeflink med å poste innlegg! Jeg har det travelt med julegave-strikking, og denne uka ble jeg ferdig med klingebaksten.
    Det gikk greit, men det tar sin tid.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Så koselig med en slik søsterkveld:-) God helg videre! Klem Marianne

    SvarSlett
  9. Kor trivelig........skikkelig kosekveld med systene. Slikt kan eg like!!!!!

    God Laurdagskveld frå MarJE.

    SvarSlett
  10. Den filmen har jeg lest om og har lyst og se. Kjekt å høre at du anbefaler den. Da er det bare å løpe til en kino nær meg.... God helg til deg.

    SvarSlett
  11. Det er alltid like kjekt å være sammen med søstrene, vi er også tre:) Vi har vært litt spredd siste årene men nå har minstesøster kommet "heim". Mellomstesøster (jeg er eldst) bor i Oslo så det er ikke så ofte vi sees, derfor er det spesielt kjekt når vi er samlet alle tre:)
    Har ikke hørt om filmen men ble litt interessert, må se om jeg ikke får sett den i løpet av vinteren:)

    Ønsker deg en fin søndag, her roer vi litt ned etter en lang helg - godt å slappe av nå:)
    God klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.