torsdag 14. november 2013

For 6 månader sidan

Helèna i bloggen: Blant blommor og bladløss
 
utfordrar oss til å tenkje 
attende til

För sex månader sen!


13. mai tok deg
  desse bilda i hagen.






Eg vonar å få sjå att dei fargerike variantane av primula
 om 6 månader òg.
 
Dei lilla plantene passar godt å 
vise fram no når det snart er adventstid.
 Advent er ei kristen høgtid som 
markerar førebuinga til jul.
I kyrkjer som brukar liturgiske fargar
er adventsfargen lilla.
Mange heimar er òg pynta med
lilla denne tida.
 
fleire finn du
HER 
 

 

28 kommentarer:

  1. Herlige gjensyn med vårens primulaer :) God helg!

    SvarSlett
  2. Härliga bilder som startar längtan efter våren....=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvarSlett
  3. Beautiful are your photos!
    Greetings from Holland, RW & SK

    SvarSlett
  4. Hm..alt jeg liker: Primula,lilla og advent i et innlegg :-). Nydelige bilder!
    Ha fin dag.
    Klem på kvisten.

    SvarSlett
  5. Ja da var det våren. En gikk å kikket
    etter nye spirer i hagen. Ei herlig tid.
    Gleder meg alt til våren vi har i vente.
    Men først får vi ta med oss jula.
    Takk for omsorg, kjære sykepleier.
    Tror ikke det er muskulært.
    Smertene sitter inni lysken. Har kjent
    noe lignende i korte atakk tidligere,
    men det er ei stund siden.
    Nå kommer det når jeg har gått litt.
    Og varer til jeg er i ro igjen.
    Jaja, det går vel over en dag.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  6. De är ju bara så härliga att lysa uåpp bland jord och skräp i rabatten blir så glad av dom. I jan i år blommade en sort hos mig d blev jag lite förvånad trodde den dog men den kom igen de är livsvilliga må jag säga.
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvarSlett
  7. De är så underbara dessa primulor och kan verkligen lysa upp en rabatt med sin tidiga blomning.
    Ha en underbar helg!!

    SvarSlett
  8. Primula er en av mine favoritter. Jeg lengter allerede til mai!
    Nå er det snart advent og da blir det lilla hos meg også.

    Ha en flott fredag!
    Klem Vigdis

    SvarSlett
  9. Forresten - det "header" bildet ditt er utrolig vakkert!

    SvarSlett
  10. Rolig koppling du gjort med färgen och tiden vi går in i. Läste om det när jag skrev om lila. Tycker väldigt mycket om de där små Primulorna. De påminner mig om min morfar och hans trädgård. Kram, Carina

    SvarSlett
  11. Väldigt vackra blommor, färgerna är så intensiva att det nästan sticker i ögonen. Just den färgprakten är vad man behöver på våren efter en lång mörk och färglös vinter.
    Ha en skön fredag!/Anna

    SvarSlett
  12. Så vackra primulor du visar! Det får mitt hjärta att fladdra:)
    Ha en riktigt skön helg,
    Charlotta

    SvarSlett
  13. Åååå så nydelig og bildene får meg til å lengte til våren,så herlig men me går jo ei fin tid imøte med jul så skal ikkje klage:)

    Ønsker deg ei god helg og tusen takk for alle dei fine kommentarene du legger igjen hos meg❤️

    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  14. Primula har jag alltid tyckt om. Så vackra dom är. Ger riktig vårlängtan.

    Önskar dig en fin helg!

    SvarSlett
  15. Så herleg ei påminning!

    Både bilete og tekst!

    God helg sjølv om den nok vert våt :-)

    SvarSlett
  16. Så fina och färgstarka.....längtar så till våren efter att ha kollat in alla underbara bilder.
    Trevlig helg.
    Lotta

    SvarSlett
  17. Härliga bilder, längtar såå
    Ha en trevlig helg
    Vivian

    SvarSlett
  18. Så fina varierande färger på din primula.Ha de gott i helgen.

    SvarSlett
  19. Primulor är fantastiska.
    De lyser verkligen upp i rabatterna.

    Trevlig Helg

    SvarSlett
  20. Herlige primulabilder! Godt at det bare er et halvt år til det er vår igjen :)
    God helg!

    SvarSlett
  21. For et gledelig gjensyn med de søte og vårlige primulaene. De er sikre vårtegn i hagene våre. Fin helg til deg.

    SvarSlett
  22. Takk for gode og støttende ord inne hos meg <3
    Ønsker deg en fabelaktig helg!
    Her legger vi bak oss en intens jobbuke, så denne helgen er helt fri for planer *digg*
    Stooor klem
    -Maia

    SvarSlett
  23. Et deilig tilbakeblikk, minner om både vår og advent:)
    Jeg bruker litt lilla i advent, men jeg har gått mye over til hvitt og sølv siden jeg synes mørk lilla blir litt "tungt" i mørke førjulsdager og lys lilla for meg blir litt mer vår. Men jul er fortsatt rødt, og mye av det;)

    God klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  24. Helt nydelige, alle sammen.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  25. Dina fina primula lyser verkligen upp tillvaron på våren. Härliga färger! Glada färger! Snart är det vår igen. Jippieay!

    Önskar dig en fin söndag.
    Tamara

    SvarSlett
  26. Vilken härlig glad färg! Ett riktigt lyckopiller :-)
    Kram Hélena

    SvarSlett
  27. Vilken härlig glad färg! Ett riktigt lyckopiller :-)
    Kram Hélena

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.