fredag 2. oktober 2015

Slåttekar i himmelen


Slåttekar i himmelen skrive av
Edvard Hoem

Omtalen frå forlaget:
Edvard Hoems oldefar heitte Knut Hansen Nesje, men alle kalla han berre for Nesje.
Forteljinga i denne romanen begynner utanfor Molde i 1874
der Nesje er slåttekar, og enkemann på andre året, med ein son å ta seg av.
Plutseleg dukkar Serianna opp. Ho røyker pipe og får Nesje med på seifiske,
og saman finn dei kjærleiken. Snart er dei gift og får barn.
 Menneska ved Frænfjorden lever eit liv i hardt arbeid, tett på jorden og fjorden.
Men ein ny veg er i ferd med å opne seg i desse åra- stadig fleire sel det lille dei eig,
og legg ut på den strie og eventyrlege reisa til Amerika.
Seriannas søster Gjertine drøymer om å dra, sjølv om ho er berre ungjenta.
Det begynner å koma brev frå utvandrarar som fortel om ein frodig, men også 
ugjestmild prærie som skal bli til gardsbruk og heim.
"Slåttekar i himmelen" er ein inspirert roman av forfattaren av
Mors og fars historie.
Det er ei forteljing om det nye og det gamle landet, 
om arbeid, byrgskap og kjærleik, om å vera villig til å satse og gjere store offer.


Det var ei fin oppleving å lese denne boka.
Foholda på den tida han skriv har eg høyrt litt om frå
foreldra mine. Deira foreldre var unge på
denne tida og mange av syskena deira
utvandra til Canada.
Boka er både interessant og spennande.

Eg ser for meg at dei hadde liknande reiskapar med seg 
over Atlanteren,
som dei eg har arva og har til pynt
under trappa.





10 kommentarer:

  1. Takk for flott bokanmeldelse! Det er så spennende å lese om de som utvandret til Amerika og også de som ble igjen...
    Min bestefar hadde også tenkt å utvandre, men det ble ikke noe av for min farmor hadde oppdaget at hun var gravid med min tante. Ellers hadde de nok reist, for det var tøffe forhold her i Norge på slutten av 20 tallet.

    Flotte redskaper du har etter de!

    God helg!

    SvarSlett
  2. bare ein snartur innom for å ønske deg ein fin oktober og ei god helg

    monikasmil

    SvarSlett
  3. Det høres ut som en flott bok.
    Og siden du har hørt historier om lignende, fra dine forfedre, blir fortellingen i boka også mer reell og personlig.
    Min far var flyktning fra Borgerkrigen i Spania,da han var liten gutt. Det har jeg tenkt å lese mer om, for å vite historien til mine forfedre derfra.
    En slik stor bakebolle har jeg også arvet fra min bestemor. Jeg elsker den, og jeg kan fint lage deig til 6 brød i den.
    Ønsker deg en riktig fin helg.

    SvarSlett
  4. Så herlig å lese en fin bok... og utforskning av våre "røtter" / fortid.
    Min mor ble utvist fra hjemme hennes og da hadde en vanskelig tid.
    Nå vi har vanskelig tid i Europa med de mange flyktninger... på ny.
    I dag vi feirer i Tyskland nasjonaldagen, jeg er i Leipzig til datteren min
    og barnebarn... så hyggelig. Torsdagkveld jeg besøkte konsert med konsertmester Riccardo Chailly, det var så fint. Veldig glede.
    Jeg leser boken fra forfatter Lori Nelson Spielman, original heter "The Life List" men jeg lese tysk... ha en riktig god helg. Jeg lage mat... poteter, kjøt og grønnsakker med fin dessert. Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  5. Å ja den har jeg lest og er enig med deg at det var en opplevelse, de gamle fine tingene dine passer nok godt til den tiden.

    Håper du har en fin høst og god helg, her skinner solen på dagen så det blir en god skogstur i morgen.

    Maritklem.

    SvarSlett
  6. Jeg har lagt mine øyne på denne boka i bokhandelen - og den kommer til å stå på min ønskeliste.
    Ønske deg ei fortsatt god helg!
    Siri

    SvarSlett
  7. Eg og likte denne boka svært godt. Det var tøffe tider. Tenk å ikkje få sjå att borna som reiste ut ...

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Takk for boktipset. Jeg liker slike romaner, som har et historisk tilsnitt, så denne er satt på min leseønskeliste for høsten.

    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  10. Denne boka virker interessant. Har sett den flere steder på nettet.
    Gamle redskaper med mye historie er samleobjekt for meg også. Men vi har det meste på sommertorpet. ;)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.