onsdag 5. august 2015

Jordbær i hagen


Mannen min planta 15 - 20
jordbærplanter i fjor.

Siste veka har me plukka
store flotte og søte jordbær,
Ikkje den store avlinga første året,
så eg har ikkje råd til å lage 
syltetøy av dei,
må berre nyte dei naturell...


Himmelsk godt med heilt ferske
nyplukka jordbær og
lett piska fløte med
litt honning i.


Jordbær med fløte.

" Sommerens poesi

med sin glade melodi
Jeg gjemmer den under min pute
og når regnet trommer på min rute
kan jeg sove med smil om munn
og drømme om solen en stund
i visshet om at møtet
mellom sol og regn gir søte
jordbær med fløte. "
av soria. 




9 kommentarer:

  1. Så moro at det ble noen bær :) Jeg har jo sett plantene "live" også! Kos dere med dem :)
    Klem sendes!

    SvarSlett
  2. Ja noen bær må en bare nyte.
    Vi har plantet om vår jordbær i år,
    så her er det ikke mer en etpar håndfuller.
    Men det blir sikkert mer neste år.
    Kos deg og ha ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  3. Åhh, solvarma bär, härligt att äta helt nyplockade!

    SvarSlett
  4. Så herlig å kunne plukke jordbær fra egen avling.
    Klem

    SvarSlett
  5. Solvarme jordbær fra egen hage smaker himmelsk! Ikke mye slår det, nei.)
    Kos deg med avlingen :)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  6. Jordbær er bare helt nydelig! Hanne kjøpte en kasse i går som vi rørte og putta i fryseren. Fineste Frei-bær, det er det som gjelder her i byen. Koselig at jentene følger mammas eksempel og vil lage sitt eget syltetøy.
    Mor og far hadde stor "jordbæråker", og jeg minnes også mye arbeid med den.

    Håper det modnes hos dere nå som været er så fint.

    Ha en strålende fin dag!

    Klem fra Kristiansund

    SvarSlett
  7. Herlig! Har litt vi også. Nok til å kose ete. :-)

    SvarSlett
  8. Egenodlade solvarma jordgubbar är bland det godaste som finns! Jordgubbssylt är också gott men inget går upp mot de naturella! Passa på och njut så länge de varar!

    SvarSlett
  9. Egenodlade solvarma jordgubbar är bland det godaste som finns! Jordgubbssylt är också gott men inget går upp mot de naturella! Passa på och njut så länge de varar!

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.