onsdag 21. november 2012

Siste før solsnu

Her hos oss er sola
borte  omlag seks veker før-
og seks veker etter solsnu
21-22. desember
 
Bilde frå 8. november. 
Plantene og menneska har solstrålar enno
 
Dette bildet er frå 31. januar då sola kom att forrige gong.
 sjå Her
Det "brune" panelet var klar
for oppussing
 
 
Eg nyt dei lyse veggane og taket,
også når det ikkje er sol
 
 
Den lange tida utan sol merka
eg ikkje så mykje då eg var i jobb.
Det var mørkt når eg fòr, og mørkt når eg kom heim.
Saknar sola no
når eg er heime heile dagane,
men som tidlegare innlegg viser,
er det mykje ruskever denne tida, og
sola er borte hos dei fleste...
 
Nyt sola, alle som har den ☼
 
Her er grått og 10 grader idag
 


12 kommentarer:

  1. Ja, jeg kjenner til det. Vi får oppsøke sola der den er når den skinner. Grått og regn her i dag også, snøen tiner og det er bare glatt. Jeg er i gang med klingebaksten, og bundingen er ikke langt unna. Alltids noe å ordne med om været er mistrøstig.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Herleg med SOL!
    Og det er heilt sant altså at bilete er teke på mandag!!
    Var berre ekstra heldig som akkurat var der då ho skein!

    Ha fin kveld :-)

    SvarSlett
  3. Har vært fryktelig grått og trist her i dag også, til og med tåke, så et er ikke bare hos deg sola ikke skinner i dag. Men skjønner at det er litt mange uker uten sol hos deg da...men plutselig er det solsnu igjen og da går det bare oppover =)

    SvarSlett
  4. Slik er det hos oss også, sola har vært borte en stund og det merkes. Men ikke så galt at det ikke er godt for noe - mine skitne vinduer forblir en hemmelighet;D

    Ha en fin kveld
    god klem:)

    SvarSlett
  5. Hei;)
    Vi mister også sola snart. Alltid glede når den er tilbake uti januar;) Så at vinduene mine må/bør vaskes når sola skinte igjennom de i ettermiddag!!
    Men du og du så fint panelet ditt ble etter at det ble malt;)
    Den jobben har du all grunn til å være fornøyd med;)

    Ha en fin uke videre;))
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. Det ble veldig lyst og fint med de lyse veggene.
    Det måtte være rart når solen forsvinner. Men dere får vel snø snart og det lyser jo opp. Her er det også ganske mørkt med regnvær hele dagen. Og det er ikke mange timene det er lyst heller. Vi har investert i lyslampe:-)
    Ellers får vi kose oss og tenne masse lys.

    Ha en koselig kveld!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  7. Lyst og fint inne hos deg hvertfall :)
    Grå dager her også for tiden....og titter solen frem innimellom er det så godt ! Heldigvis skjer det innimellom.
    Takk for gode ord Anne-Mari.

    SvarSlett
  8. Ikke så mye sol å skryte av her i Bergen heller.
    Så lyst og fint det var blitt hos deg, det gjør mye for et rom å få lyse tak og vegger :)

    SvarSlett
  9. Ja, omtrent like lenge vekke som her hos meg. Vi får berre bruke tida å glede oss til den kjem tilbake. For som vi er vande med er det alltid blå himmel og sol når dei vekene er gådde :))
    For ei forskjel det vart i rommet når panelen vart lys.Det vart no eit solglimt berre det.
    Ha gode fine daga.

    Klem frå MarJE

    SvarSlett
  10. Det er en litt tung tid når solen blir borte, men ,,fy fillern,, så lekkert og lyst det ble etter ett hvit malingstrøk hjemme hos deg.

    Ha en fin dag, Marit.

    SvarSlett
  11. Sola er en god venn - og vi virkelig savner den når den ikke er her.
    Men det er bare å kose seg som best en kan :)

    Klem fra Inger

    SvarSlett
  12. Ja, sola er viktig for oss! Men nå er det tid for å oppholde seg mye innendørs. Og så pent det er hos deg. Lyst og enkelt og nydelige bilder!
    Jeg likte også "Elerov". Flotte naturbilder og morsomt med dialektord.

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.