torsdag 24. mai 2012

Berlin

Vel heime
 etter strålande dagar i 
Berlin 

Brandenburger Tor
Vanskeleg å få bilde berre av seg sjøl i ein storby....

Ka De We 
Eit av Europas største varehus !
ligg på 
 Eg får assosiasjonar til ei viss type
lyst brød når eg høyrer namnet
Wittenberg :)


Sesong for kvit asparges,
her med Hollandaisesaus og grilla svinefilet
.
Kristallweissbier,
øl brygga på kveite.


30 grader
Restar av Berlinmuren

Holocaust Memorial reist til minne om europeiske jøder drept 
under andre verdenskrig. 
Minnesmerket består av 2.711 sementklosser plassert på et ujamt underlag
 over eit område på 19.000 kvadratmeter.  

Andre sterke inntrykk var tiggande "mødre"/kvinner med
småbarn/babyar på fanget.
Borna tilsynelatande i søvn !!
(orka ikkje å ta bilde av dei)
Fekk ikkje ut av tankane at dei truleg er rusa
eller bedøvde for å ligge i ro på fanget.

Men, Berlin er ein spennande by.
Eg vil gjerne dit igjen !!

Takk til alle som har vitja meg medan eg var vekk ♥
Ynskjer velkomen att :)

Helsing Anne-Mari


 


6 kommentarer:

  1. Ser ut som du har hatt ein fin og minnerik tur til Berlin :) Kjekt å reise litt og sjå seg omkring i verda.

    No får du nyte fineveiret her heime, nesten varmare enn det var i syden dette :) Bassenget er komt på plass på terrassa og det tippar eg gutane er fornøgde med når dei kjem heim ;)

    Ha ei fortsatt fin veke!

    Klem

    SvarSlett
  2. Berlin er en herlig by å besøke, men også en by som gjør inntrykk. Helt ærlig tror jeg at de tiggerne du møtte på gaten, ville gjort mer inntrykk på meg enn å se muren og dens rester...Helt utrolig vondt å lese om det du skriver her (på tross av alle fine bilder du deler ;)) Er det virkelig sånn, at de doper ned barna sine på den måten? Yuk, den svei langt inni hjertet....Over til det koselige igjen - jeg er gla for å høre du har hatt en fin tur!! :)) Og nå håper jeg du koser deg med sol og varme her hjemme. Også du? takk for ditt engasjement hos meg, det setter jeg utrolig stor pris på :) mange klemmer til deg fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff, nei eg kan ikkje vere sikker på det, kan ikkje det, men rart at alle dei borna eg såg, 5-6 stk, midt på dagen, sov på fanget... Ein skjønn gut var nok minst tre år og låg der og sov....

      Slett
  3. Så flott tur! Takk for at jeg fikk bli med! Aldri vært i Berlin. Men fikk vondt av de som sitter og tigger med barna sine... :( Men dessverre, sånn er virkeligheten mange steder...
    Nå nærmer pinse seg og her er det sydentemperatur! Utrolig ☼
    Klem fra Inger

    SvarSlett
  4. Det ser ut for at du har hatt en deilig tur til Berlin! Jeg var der for syv år siden i forbindelse med en tur med Hvite busser gjennom Polen og Tyskland...Berlin var en nydelig by som bare må oppleves flere ganger. Masse flott å se på, huff så trist å høre om de ungene, det blir litt sterkt, huff!
    Ønsker deg en koselig pinsehelg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  5. Takk for titten.
    Hadde nok blitt for varmt for meg å være der i virkeligheten. :-)

    Velkommen hjem og ha en fin pinse. :-)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.