torsdag 4. juli 2013

Rhododendron - I like

I dag er det berre ein av Rhododendronane som
står fint i blomst.
Den lyse lilla. 
Legg merke til humla, eg blir så glad når
eg ser dei summande i rosene.

I mange hagar er desse kjempestore.
Eg trur eg har høyrt at den er av det svært
hardføre slaget.

 Denne raude blomstra rundt midten av juni.
 Den er planta av foreldra mine for mange år sidan.

Den fine rosalilla blomstra rikt midt i juni.
Den er også gamal og trufast, og gler oss kvar sommar. 

Linkar innlegget til 
Torsdagstema I like #100 



9 kommentarer:

  1. Så fine og dekorative!
    Var på Viddal i går, minus 50% på rhododendron frista til å kjøpe ein ny ;-)

    God natt klem

    SvarSlett
  2. Her er de helt avblomstret men de har væert et fantastisk skue! de har på ingen måte furtet pga en kald vår. Tvert i mot :) God sommer!

    SvarSlett
  3. Nydelige rhododendron,dei er så fine:)når dei er ferdig å blomstre plukker du da av dei visne blomstrene?
    Ønsker deg fine sommerdager❤
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Bare elsker den planten jeg også! og har flere sorter i hagen :-) men i år har dem fått litt hard medfart av vinteren. Blader har visnet og det er tørre partier. Tør ikke klippe helt ennå, for ser ut som om det skal komme nyskudd :-)

    Har du sett den kremhvite? den dus dus rosa? mamman min kjøpte en for noen år siden og den er bare sååå fin i fargen, så den står på ønskelisten min nå.

    En surjordsplante som digger bananskall og kaffegrut, he he

    God helg!! Annneklem.

    SvarSlett
  5. Jeg har bare en, og den er hvit. Fine :-)

    SvarSlett
  6. Så vakre .
    Har de tålt vinteren hos deg?
    Noen av naboene måtte erstatte sine.
    Ha en vakker kveld.
    Mormor

    SvarSlett
  7. Jag gillar oxå rododendron! Men här där jag bor kan den inte växa, tyvärr, så jag får njuta när jag reser söderöver!

    SvarSlett
  8. Nydelig!!! Skjønner veldig godt at du liker dem!
    Ha ei fin helg! :-)

    SvarSlett
  9. Synes det er så fint at humla trekkes til Rhododendron, tross at den er utryddingstruet har vi fortsatt masse humler i hagen og jeg lar alle buskene stå slik at humlene kan komme tilbake neste år også:)

    klem
    Hanne:)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.