onsdag 24. juli 2013

Raud emalje


I gamle dagar brukte dei sterke saker
under reingjeringa.
Når dei skura tregolva til jul med
Sæbe, Soda og Sand
 vart dei kvite og fine og lukta reint.

 Eg tenkte først at settet passa å ha på 
kjøkenbenken,
men veit ikkje heilt....

 Sette det på den gamle fjøskrakken
utanfor døra.
Måtte smile ved tanken på at krakken truleg ville blitt rein 
om den blei vaska med slike remedium ..:)

Sette det inn i kjøkenet igjen,
men er ikkje heilt nøgd med plasseringa her heller.
  
Eg må prøve å finne ei plassering for
emaljesettet der det kjem til sin rett
og kan bli eit fint blikkfang i kvardagen.
Eg får sove på det.

Tek gjerne i mot forslag :)

Gode sommardagar !

Anne-Mari

 
 

 

16 kommentarer:

  1. Ingen forslag til plassering..
    Men kjempefint var det :-)

    Sommarklem

    SvarSlett
  2. Morsomt sett. Det må i hvertfall stå fremme! Synes det ser fint ut på kjøkkenet.
    Tenk på den jobben de hadde, de som brukte sånt. Men så vasket de vel ikke gulvet hver dag heller......
    Været har snudd her i sør, men sommer er det allikevel. Ønsker deg en fin torsdag!
    Klem Vigdis

    SvarSlett
  3. Eg tenkte opphengt på vaskerommet, men då får du vel ikkje vist det fram som du vil ...

    SvarSlett
  4. Artig sett, koselig å ta vare på slike gamle ting!
    Jeg synes det var et godt forslag over her om å ha det på vaskerommet. Der kan det henge på veggen eller stå på ei hylle som en kontrast til nåtidens vaskeremedier!
    Ha en fin sommerdag! :-)

    SvarSlett
  5. Flott nostalgisk blikkfang ja! :)
    Har ikke sett et sånt sett før..
    Ellers er det jo julerød farge - fint å ha framme hele året egentlig. Men så var det HVOR da!?
    Ha en fin dag! :)

    SvarSlett
  6. Trur jammen meg dei vaska meir i gamle dager enn no,me har jo mykje meir lettare hjelpemiddel då heldigvis men tenk bare å vaske klær i elva,hadde nok sin sjarm det og:)
    Håper du finner ein fine plass til den!

    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Det var ett koselig sett, du finner sikkert ett perfekt sted til det.
    Det er mye historie i krakken og såpesettet, det er helt sikkert.

    Så artig blogg(under) og besøk du har att hos Hagen i svingen, de har en utrolig vakker hage.

    God sommerdag fra Marit.

    SvarSlett
  8. Det passet jo godt sammen med krakken?

    SvarSlett
  9. Så fint, og for en nydelig farge:)
    Ser at det kan henges opp, du har ikke en vegg der det kunne komme til sin rett da? Ellers var det veldig fint sammen med krakken!

    God klem til deg,
    Hanne:)

    SvarSlett
  10. Så flott det var.
    Håper du finner en fin plass til det.
    Men det hender det tar litt tid å
    finne den riktige plasseringen.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  11. Kanskje beplante og herlig med gamle møbelstykke.
    Hjertelige hilsen fra Viola og deilig helg for deg.

    SvarSlett
  12. Flott, gammelt sett du har fått tak i der. Jeg synes det passet flott på krakken utendørs:-) Fortsatt god sommer! Klem Marianne

    SvarSlett
  13. Så fint!!! Passa jo perfekt på krakken utendørs syns nå jeg :)
    Ha en nydelig søndag! Klem fra Inger

    SvarSlett
  14. Emaljerte gamle ting har eg ein kjærleik for! Synes dei var fine ute på krakken der eg, gjerne med blomar oppi....!!? Klem

    SvarSlett
  15. Nydelig såpesett i emalje!
    Og så koselig blogg som du har - jeg legger meg til som følger og gleder meg til å se mere.
    Titti-klem

    SvarSlett
  16. Flott sett. Har ingen forslag å komme med. Du finner sikkert ut av det, så det kommer til sin rett.

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.