lørdag 2. februar 2013

Kyndelsmesse 2. februar

Eit uttrykk eg hugsar frå min barndom var at
" Kjøndelsmess-Knut jaga jula ut"
Kyndelsmesse er 2. februar.
 Den starta i gamal romersk tid. Der dei gjekk i fakkeltog til minne om gudinna Ceres som leitte etter dotra Proserpina som Hades røva. År 500 overtok kyrkja skikken og i år 690 bestemte paven at på denne dag skal ein velsigne alle lys som skal brukast i dette året. 
Så i mellomalderen blir feiringa 
 kobla mot denne feiringa. 
 I mellomalderen var den ein viktig merkedag.
 Oppheva som heilagdag i Noreg frå 1771
På primstaven vår er den markert 
med eit tre.
Du ser det innringa med blått.
 
På denne tida kunne det vere hardt ver,
Kyndelsmess-rykkjen (knuten) Kyndelsmess-knuten.
Her kjem nok samanblandinga med Knut på Tjuandedag 13. januar.
Det var ulik tolking forskjellege stadar i landet,
og på Sunnmøre sa dei at dette var slutten
på julehøgtida.
I Beiarn kalla dei dagen "kjerringjuledagen"
Det kan også vere slik 
Kyndelsmess-Knut jaga jula ut kjem i frå ?
Det står mykje spennande om Kyndelsmesse på internett.
Dette er berre litt av det. 

Eg vil anbefale deg å lese innlegget om Kyndelsmesse
som eg skreiv i fjor. 
Der er også omtale av fleire merkedagar i februar
på primstaven.

Klikk HER

Der er blant anna eit bilde frå same dag i fjor,
der snøklokkene spirer.
I år er det ingen slike teikn.
Det har vore ein kald vinter utan snø heilt til 
for eit par dagar sidan.
No snør det.

Eg er rørt og takksam over alle fine 
tilbakemeldingane på det forrige innlegget.
Det gir meg stor glede.
Tusen takk !

God helg !

Anne-Mari

 

6 kommentarer:

  1. Flott innlegg ogsp dette.
    Ha ei fin helg:-)

    SvarSlett
  2. Knut tror jeg driver og jager hele januar og langt ut i februar - jeg har hørt mange versjoner av denne;) Her er vi hoppende glade for snøen og litt lei for at vi ikke får nyte den. Men i morgen kanskje?

    Ha en fin lørdag kjære du
    varm klem:)

    SvarSlett
  3. Morsom og interessant lesing!
    Tenk alt folk måtte ta hensyn til i tidligere tider.
    Ha en fin lørdag.
    Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  4. Ynskjer deg ei fiiiin helg <3
    Bildet i innlegget under er berre VAKKERT!!!!

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  5. Viktig å minne oss på dette.
    Ellers kan det gå i gløymeboka.

    Fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  6. Hei og god søndag.
    Dette er artig og spennende lesning, en får ett litt inntrykk av hvordan man levde for noen generasjoner siden.
    Marit.

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.