søndag 11. august 2019

Sommardagar i Oslo

Ein ting er sikkert,
når me er i Oslo om sommaren blir
det høgt antall skritt på
teljaren...

 Norway Cup med kampar på ulike baner,
her frå Ekeberg.
Ellers fotballkampar på Furuset og Valle Hovin.
Me bruka sjølvsagt kollektiv transport,
men jammen blir det mange kilometer på beina.

 Me følgde med laget barnebarnet
Hans-Petter spela på 
og elles der vårt idrettslag Hasundgot IL 
hadde sine kampar.
På bildet er tantejenta Elfrida, grandtanteguten Theo,
Ali og Henrik.


På "fritida" gjekk me turar både hit og dit
her var det drikkestopp på Karl Johan
utanfor Stortinget. 



Tok trikken til Grünerløkka,
åt nydeleg Cæsarsalat
hos Fru Hagen.

Etterpå spaserte me
 gjennom parken mot elva.

 Å gå langs med Akerselva
og nyte dei vakre omgivnadane
gjer godt for sjela.

 Passerte vakre Hausmanns bru
før me nådde Grønland og sentrum.

 Oppdagingsferd i området 
Operaen, Munch-museet og
Sørenga.
DER var mykje nytt å sjå sidan sist.

Sandwich åt me
 på spennande Salt
på Langkaia.

Me gjekk ikkje alt dette på ein dag,
men det vart mellom
15000 og 22000 skritt dagleg.

Eg deler innlegget hos
Vilt og Vakkert og hennar Bloggers Sunday Walk







5 kommentarer:

  1. Takk skal du ha Amo, så ligger ditt bidrag sammen med de andre BSW-innleggene på InLinkz via min blogg: https://viltogvakkert.blogspot.com/2019/07/vagen-og-bloggers-sunday-walk-welcome.html
    Neste tur er siste søndag i oktober!

    SvarSlett
  2. Så fint det er i Oslo når været er bra! Jeg har en nevø som spilte der nå i sommer. Oi, det var mange skritt. Jeg går ca 10.000 skritt når jeg jobber mye i hagen :)
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Jeg har sagt det før, når du er i Oslo må du si i fra så vi kan treffes. Men da Norway Cup ble spilt, var jeg i Åsgårdstrand.
    Oslo er en hyggelig by, og det er flott langs Akerselva. Jeg vokste opp på Grünerløkka, men da var ikke vannet så rent som nå, men det var fint i parkene rundt. Vi trivdes veldig godt. I dag bor et av våre barnebarn der, han har kjøpt en fin leilighet der.
    Jeg har dessverre ikke fått kommentert innleggene dine i det siste, da jeg har vært på farten. Men nå har jeg tatt igjen det forsømte. Takk for hyggelige kommentarer hos meg.
    Håper du vil lese videre om turen vår. Beste hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  4. Hei igjen, og vel overstått sommer.. (Eller litt sommer er det vel igjen enda). Vi trenger ikke reise så langt avgårde for å oppleve noe.. Litt ut fra hovedgatene og hovedveiene, og så er det masse fint å både se og oppleve. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  5. Oslo er en fin by, laget for gode sko og lange turer. Jeg går også mye når jeg er på bytur. Gjerne ltt utenfor allfarvei...

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.