mandag 12. august 2019

Band


Ordet i Sanna si utfordring er
Band
denne veke.

Det er mange slags band rundt oss,
ein ring som held noko saman,
ein hund som står i band,
osv..


Den gamle hektoliteren/tønna
er halde saman med sterke band.

 Gamle reiskapar var laga av trespiler
og halde saman med band av vidje (bøyeleg kvist)

 Bandasjemateriell av ulikt slag må ein ha 
i kvar heim.

Eg har fleire ulike armband,
både "ekte" og slike som
har affeksjonsverdi.

Mannen min les mykje.
I bokhyllene har han
fleire serier med mange band.






14 kommentarer:

  1. Heisann, så god idé å nevne tønnebånd og buttebånd .... alltid gøy når det blir tatt fram saker og ting fra gamle dager! Ha gode sensommerdager ;:OD)

    SvarSlett
  2. Du körde på bokband och armband du också! Gillar din stora fina trätunna. Fina bilder som vanligt. Ha en bra dag!

    SvarSlett
  3. Nok en gang har du funnet frem mye artig om ordet Sanna har kommet med. Du er kjempeflink! Og som jeg skrev i en tidligere kommentar - vi er begge glade i gamle ting.
    Håper du vil følge turen vår videre. Det er enda mye igjen.
    Hilsen tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  4. Så många gamla vackra ting du har! Tunnorna ser ut att vara välbevarade, säkert med hjälp av banden som håller ihop dem!
    Önskar dig en fin vecka! Vi har just fått en rejäl regnskur, annars är det mycket torrt här i markerna.

    SvarSlett
  5. Så fin den där öl- eller vintunnan med blommorna är, liksom de mindre trätunnorna. Å så många exempel på band du hittade.
    Den där gasbindan var ett otroligt fyndigt bidrag till temat.
    Så bra jobbat!

    SvarSlett
  6. Så fine tolkninger på temaet :-D

    SvarSlett
  7. Trätunnorna är verkligen jättefina. Fina bilder och jag har nog också några bokband men de tänkte jag inte alls på. Ha en fortsatt bra vecka!

    SvarSlett
  8. Vilka vackra bilder som du har med i din tolkning. Och flera fina tolkningar av ordet "band". Dessa gamla trätunnor och redskap är så vackra.
    Kram!

    SvarSlett
  9. Fint att ha blommor i trätunnan och det stämmer ju att den har band.

    SvarSlett
  10. Så många band du hittade,. Förband glömde jag helt bort, tror även jag har något i gömmorna, man kan ju göra sig illa...
    De gamla stånkorna gillade jag speciellt!

    SvarSlett
  11. Flera fina band från dig. Armbandet i pärlor har samma lås som jag har på mitt. Det är svårt att stänga tycker jag.

    SvarSlett
  12. Gamla tunnband, mycket hantverk bakom.

    SvarSlett
  13. Så mange fine ideer.
    Jeg brukte en lang bånd til en liten ryggsekk.
    Hilsener til deg.
    Deilig sommerværet her... jeg nyter.
    klem Viola

    SvarSlett
  14. Du dekker fint opp med de ulike band du! Flott rett og slett!

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.