søndag 13. oktober 2019

Konfirmasjonen til Hans-Petter 15. september 2019


Soknepresten Margit Lovise Holte og
kyrkjeverje Cristfried Kaul 
forretta.
i Ulstein kyrkje.

Barnebarnet vårt Hans-Petter
 er konfirmert.

Fire generasjonar,
Oldemor Judith 91 år,
farfar Ottar, pappa Roger
og Hans-Petter 

Hans-Petter i lag med sysken
og syskenbarn
samla rundt oldemor.

Borda pynta til fest.

Songhefte med fleire gode songar,
blant anna Til ungdomen, Barn av regnbuen,
Tenke sjæl.

Kakebordet var som vanleg
rikhaldig.

 Sjølvaste kaka med barnebilde.

Det vart ein god dag,
men med eit bakteppe av sakn etter
mamma som døydde 23. november 2018.

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med den flotte konfirmanten! Jeg føler med dere alle i sorga som sikkert er ekstra sterk og tung en slik dag. Og det sunnmørske kakebordet fornekter seg ikke. Her er det lett å få vann i munnen.
    Beklager at jeg ikke har kommentert hos deg på lenge. Bror min, Johan, døde i begynnelsen av september bare 10 måneder etter at vi mista bror Stein. Jeg har ikke hatt overskudd til å blogge eller lese andres, men håper det letter litt nå. Blir stadig vekk minnet på hvor viktig det er å ta vare på hverandre.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så flott konfirmant og kakebord! Koselig med sånne familiefester.
    Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  3. Kommer og går -
    jo eldre vi blir, jo mer opplever vi det selv.
    Veldig vakre bilder. Jeg føler meg varm når jeg ser
    de fire generasjoner. Jeg har også et bilde av min mor,
    meg selv, min datter og barnebarn mitt. Takknemlighet
    fyller meg.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Ser ut til å være en flott familie konfirmasjon. Men klart at savnet blir stort en slik dag. Men konfirmanten er likevel heldig som har mange familiemedlemmer rundt seg.
    Beste hilsener fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  5. Gratulerer så masse med konfirmanten. Det så så koselig ut og alle de kakene da! Sikkert en minnerik dag for alle!

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.