lørdag 7. september 2019

Tåa mi


Eg har eit særmerkje som
kan hjelpe meg dersom eg må påvise 
identiteten min.


 " de bena, de bena, de rare bena "

 titill, tåtill, tillarot,
abelfru, storegubben sjøl


Mi abelfru på høgre fot har to negler.
Legen som undersøkte meg etter fødselen
sat til mor mi at
" ho kunne hatt verre lyte "

ps. den blå flekken er "daudeblod".
 mista ein kopp og trefte tåa..


Det er ingen plage med denne 
lyta (skavanken)
Eg veit ingen andre som har ei slik.
Så eg er kanskje litt spesiell då ;) ?








5 kommentarer:

  1. Greit med litt ekstra kjennetegn!
    Eldste sønn vår hadde en ekstra liten fingerdel på en av tomlene. Den ble fjernet. Men han har fortsatt en negl på siden av tommelen:-)

    SvarSlett
  2. Så enig med den legen!Jeg er sikker på at du har levd godt med den tåa di. Jeg har vært i skogen og plukka villbringebær i dag, og nå blir det vel litt strikking til fjernsynet.

    Riktig god lørdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Det finnes helt klart verre lyter å ha :)
    God helg!

    SvarSlett
  4. Det var da ei morsom tå! :) Forresten heter det i den regla jeg lærte ( og har lært videre til barn og barnebarn) om tærne: Lilletå, tåtilla, tillerot, apalfru, store skrubben hesten i skogen :)

    SvarSlett
  5. Det er ikke bare du som har spesielle tær, mine ser merkelige ut. Men de har holdt til nå!
    Men din tå er jo morsom - to negler. Mine lilletær har ikke skikkelige negler, bare en liten "pigg".
    Så da er vi litt spesielle begge to. Hilsen Tove

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.