torsdag 30. mai 2019

I hagen



Dei raude Rhododendronae som eg har vist bilde av tidlegare
er avblomstra etter å ha gjennomgått
mykje storm og uver.
No blomstrar andre i tur og orden.

Eg er glad for at den to år gamle
Rhododendronen trivst og viser sine nydelege 
blomster med løvtynne kronblad.

Rhododendronen "Fantastica" skuffar aldri, 
den er nydeleg.
Eg har vist den fram før
her og her

Azalea
Denne har me flytta fleire gongar så den
har ikkje funne seg heilt til rette enno.
men den er nydeleg.


Den gamle store Rhododendronen
var tidleg ute i år også.

I dag, 30. mai snøar det og
temperaturen er 6 grader.
Ingen sommar enno.





9 kommentarer:

  1. Så mange fine og store rhododendron du har. De er flotte å se på. Den store hvite ligner veldig på 'Cunninghams White' som er den aller første som blomstrer her også. Huff, snøvær er ikke hyggelig i slutten av mai.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Så fint det blomstrer hos deg til tross for snø og kjølige dager. Det er ikke sommer akkurat her heller, og alt som skal vokse står i stampe enn så lenge. Det er bare å fyre i ovnen og vente på bedre dager.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så vakre blomster du har:-) Snøvær høres ikke så hyggelig ut nå i mai. Klem Marianne

    SvarSlett
  4. Så flotte rhododendron. Her hos meg er de bare puslete og et sørgelig syn i år.. (Har visst endelig klart å få lagt inn kommentarer igjen..) God sommer til deg og dine, det blir vel varmere etterhvert vil jeg tro. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  5. Fantastiske fargene. Vi har her rhododendronpark. Veldig fint.
    Herlig tid nå. Her riktig god fredag. I går var i Tyskland farsdag... det er en ferie... og så mange har tatt i dag fri.
    I dag går vi første gang til jordbærfeltet... jeg gleder meg til det. Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  6. Nydelige planter! Jeg strever med tre rhododendron som ikke trives der jeg bor. Har håp om bedring hver vår!

    SvarSlett
  7. Flotte rododendron! Litt sent med snø nå, men får håpe det går grit med blomstene. Frost er nok det verste.
    Synd med Dublin turen:-(
    Ha en fin helg/Eirin

    SvarSlett
  8. Den gule er helt spesiell - kan ikke huske at jeg har sett den tidligere. Veldig vakker! Det er de andre også, men trist at snø skal ødelegge nå. En god helg ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  9. Rhododendron är speciella, de har följt mig genom hela trädgårdslivet.
    I år har det varit en praktfull blomning, det syns på dina fina bilder.
    Usch och fy med snö så sent, hoppas växtligheten inte fick skador.

    Hälsningar
    /Gunilla

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.