fredag 18. januar 2019

Värme

Dette er oversikta over den kjekke utfordringa til Sanna der
me skal tolke, på vår eigen måte,
eit nytt ord kvar veke.

Som du ser er ordet denne veke
Värme.

I dag kom Ottar og eg til hytta og fekk sjå at det hadde lagt ned mykje snø.
 Det var berre å brette opp ermene,
problemet er at det er berre Ottar som kan gjere det,
eg skal ikkje gjere tungt arbeid pga stæroperasjonen 
som eg skreiv om i forrige innlegg...

Eg fyrte i omnen for å få varme i stova.


Sette meg godt til rette med strikketøyet.

Deilig Varme frå skinnfellen.

Men eg likte ikkje situasjonen,
her skulle eg sitte på baken og sjå på
han som sleit og moka snø ute.
Det positive var at han fekk varmen i seg,
og eg fekk bilde til blogginnlegget :)
God helg !







18 kommentarer:

  1. Du fick värmen upp genom att sticka framför den väldigt attraktiva brasan. Väldigt smart, oavsett starroperationen. Dessa snömängder är ju enorma. Å Ottar har ju bara en snösläde. Kanske dags att investera i en snöslunga. Men att han blev svettig är det nog ingen tvekan om;-)
    Toppen irl-tolkning av temat:-)

    SvarSlett
  2. Kjent situasjon dette. Jeg har også problemer med å sitte når noen rundt meg arbeider. Tror jeg har det fra barndommen. Men at begge fikk varmen i seg, var vel noe av poenget. Kjenner igjen disse snømengdene fra Nordmøre. Kos dere på hytta!

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så mye snø det er der! Du er flink som strikker hele tiden.
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Motion ger värme och snöskottning i hög grad! Skulle gärna haft en öppen spis eller en kamin att sitta vid. Det får duga med ett konvektorelement bredvid datorn :-).
    Ingrid

    SvarSlett
  5. Hei,
    Så koselig med hyttehelg, og jammen var det mye snø hos dere. Ønsker deg en kjempe fin og koselig helg.

    Vivi

    SvarSlett
  6. Tusen takk föe ett fint inlägg med fina bilder och jag kände hur värmen spred sig runt om mig. Önskar dig nu en riktigt god bättring efter din operation. Många tankar till dig.
    Kram!

    SvarSlett
  7. Men kära nån vilken mängd med snö! Han blev nog varm av allt skottande och hade mindre behov av den varma brasan än du! Väldigt fin kamin!

    SvarSlett
  8. Oj vad mycket snö, man blir väldigt varm av att skotta. Men jag gillar bättre att sitta inne och mysa på fårskinnet. Ha en fin lördag - snygg tolkning!

    SvarSlett
  9. Jag värmer mig hellre framför brasan än genom att skotta snö!
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  10. Gillar bilden där Ottar skottar snö. Ett sånt snödjup! Det liknar det vi hade i vintras. Det ser varmt och skönt ut att sitta och sticka vid brasan.

    SvarSlett
  11. We got also a lot of new snow lately. Yesterday I was out shovelling for an hour. Today I am kaputt :))

    SvarSlett
  12. Ni fick bägge värme fast på olika sätt. Jag förstår att det inte känns kul att sitta inne när det finns en massa jobb ute men t det lugnt så du inte får komplikationer av operationen.

    SvarSlett
  13. Där fick ni värme var och en på sitt sätt!
    Så ljuvligt med värmen från kaminen.
    Här eldar vi varje dag :-)

    SvarSlett
  14. Heisann, ikke alltid det lar se g gjøre å gjøre som man vil. Du tar det sikkert igjen på annet vis! Ha fine dager på hytta ;:OD)

    SvarSlett
  15. Härlig brasa i sista bilden får man jobba sig varm.

    SvarSlett
  16. Hei. Takk for koselig kommentar hos meg, alltid fint når noen titter innom og legger igjen noen ord. Jeg måtte le da jeg så dine bilder til ordet varme. I går måket jeg snø og ble varm, riktig varm når sant skal sies... Så tok jeg kameraet med meg og dro på jakt etter sola. Det var i sannhet en kald opplevelse. Og så ble det godstolen og strikketøyet. Nydelig farge på handarbeidet ditt, forøvrig. God tilfriskning, håper øyet heles raskt og problemfritt,

    SvarSlett
  17. Rart det der med å måtte sitte stille. Når vi velger det selv er det jo greit, men å sitte der å se på andre jobbe med snøen er ikke lett. Men må man, så må man. Ønsker deg all god bedring med øyet og håper du holder varmen videre i vinteren :)

    SvarSlett
  18. Herlig med peis! Og deilig for mannen å komme inn til kona og en varm hytte etter å ha måkt. Sannelig var det mye snø som var kommet. Men ingen dårlig samvittighet bør du ha. Selvsagt er synet viktig å ta vare på! Hilsen fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.