tirsdag 15. januar 2019

Grå stær


Det første auget eg fekk operert for
Grå Stær 


I går var eg igjen hos Medi 3
i Ålesund og fekk operert venstre auge.

På radioen høyrde me om stormen som
førte til at fly, ferjer og hurtigbåtar 
var innstilte.
Det var spennande om eg kom
meg fram til behandling.

Men det gjekk fint over fjorden med den
moderne og gode hurtigbåten Godøy.

I dag var eg tilbake til Medi 3 og kontroll.
Alt ser bra ut, no er det berre å fylgje oppskrifta første veka,
Ta det med ro, ikkje bøye meg, ikkje løfte tungt, 
ikkje dusje/vaske hår
 Eg må finne fram den gammeldagse vaskekluten...
Dryppe auget 3 gongar pr. dag i 3 veker.
Etter 6 veker gå til optiker og få tilpassa nye briller.

Eg gle meg til å få lese både smått og stort :)

----

Heime i stova kan eg gle meg over
den fine Azaleaen eg fekk i bursdagsgåve
1. desember.






8 kommentarer:

  1. Du er tøff som våget deg ut på havet med båt i det ruskeværet vi hadde! men må vi så må vi :-)) Ønsker deg fine januardager!

    SvarSlett
  2. Beste ønsker til deg, Anne-Mari.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Så skönt att det har gått bra. Hoppas det fortsätter så. Min mamma lider av gula fläcken och synen blir bara sämre och sämre. Men det ser väldigt gungigt och blåsigt ut där på fjorden. Kram och god fortsättning på det nya året!

    SvarSlett
  4. God bedring! Blir spennende når du skal lese igjen.
    Ikke enkelt å komme til legen fra deg når været er slik!
    Alt godt ønskes av Tove

    SvarSlett
  5. God bedring - håper du snart er tilbake til normalen! Godt ikke været stoppet deg når du skulle opereres! Klem Cathrine

    SvarSlett
  6. Så fint du har behandla azaleaen din. Jeg tror vi har det for varmt inne. Mine står ikke så lenge.
    Jeg står også i kø for operasjon for grå stær. Det blir vel ikke før til våren antakelig, men nå fikk jeg info om hva jeg kan vente meg. Lykke til videre! Det er reparasjonsalder på mange omkring meg. MEN det er ikke farlig så lenge det er noe det er råd for.
    Etter noen dager med et lite snølag oppå isen og veldig glatt, ble det kaldere i dag og fint å gå tur. Synes det ser ruskete ut på sjøen på det ene bildet ditt. Så godt å høre at dere er så god støtte for guttene.

    God helg og STOR klem!

    Hilsen Ingunn

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.