fredag 16. februar 2018

Snø, sol og vind


Når me køyrer tre fire kilometer heimanfrå
 kan landskapet vere dekt med snø.
Denne veka har det vore fleire dagar med
sol og vind.
Ein dag tok me turen til fots opp gjennom
Fjellsbrekkene,
ein veg over fjellet mellom 
Hareid og Ulstein
Den blir ikkje pløgt om vinteren,
men har spor etter store køyretøy.

Til lenger oppover me gjekk
dess meir bles vinden snøen saman.

Nesten på høgda av bakken
tok vinden godt tak.

Ikkje godt å sjå kvar vegen ligg,
snøen har lagt seg i skavlar.
Me snudde her.

På veg nedatt såg me fotspora våre
på isen under snøen me gjekk på oppover.
---vinden har ikkje greidd å fjerne alle spor--- :)
Morsomt.

Det var ei frisk tur  !








6 kommentarer:

  1. Vilken frisk tur du gav dig ut på. Och så vacker! Jag hade gärna gått med dig här, men kanske var det alltför kallt och för mycket blåst öfr att mitt ansikte skulle tåla det.
    Vackra bilder! Och vinden och kylan känns nästan genom dem.
    Önskar dig en fin helg.

    SvarSlett
  2. Det høres ut som en frisk tur, ja! På værharde steder klarer ikke snøen å bli liggende, men sånn som her hvor det nesten ikkeblåser blir den liggende lenge.
    God helg!

    SvarSlett
  3. Hei! Det så friskt ut! Ja, det er skikkelig vinter nå, og det synes jeg er flott! Så trenger du nok en varm lue, ja! :-) Kunne du sendt meg en melding på cathjust alfakrøll online.no? Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. Kan tenke meg dette ble en frisk tur. Dere kjente det sikkert i ansiktet. Men så deilig!
    Her har det snødd omtrent hver dag, det har kommet mye. Mer enn på mange år. Det er hvitt over alt.
    En god uke ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  5. Godt å komme seg ut uansett vær og vind! Det ble i alle fall fine bilder. Jeg prøver å gå mest mulig på ski nå. Vi har masse snø, og det er oppkjørte løyper overalt. Jeg pleier å gå opp ei rundløype på jordet, og i dag gikk jeg den opp igjen etter siste snøfallet. Spor etter elg, rådyr og hare. Noen runder på jordet er kortreist trim og bedre enn ingenting.
    Ellers blir det mye TV på meg i disse OL-tider.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Åh, så vackra vinterbilder! Njuter av dem!

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.