fredag 22. september 2017

Poteter


Eldstesonen Andrè med familie
dyrka poteter i terassa. 

Det var ein liten jordbæråker her fram til
leikarhytta vart sett opp.
Då vart det for mykje skugge for jordbær og
i vår kom dei på at dei skulle 
sette poteter.
Settepoteter fekk dei i Kaldholen hos
tante Siv Marit.

I veka før konfirmasjonen var tida komen for
potetopptaking.
Jentene frå venstre,
Leah Sofie, Ella Victoria og Celina Marie.
Stor avling på den vesle åkerlappen.
Potetene er av typen 
Troll.
Det var rikeleg poteter til 
konfirmasjonsmiddagen.

Restane av dei gode potetene kunne ikkje
kome vekk så eg kom på at eg skulle
prøve å lage potetkaker

Utsjånaden vart så som så.
men kjempegode 
med godt smør og sirup !!!
Namnam







7 kommentarer:

  1. Potetkaker og sirup minner meg så om mor..... Før jeg fikk diabetes langa jeg innpå. Kjempegodt! Så kjekt å kunne servere egne poteter til konfirmasjonsmiddagen!
    Det er noe med at selvgjort er velgjort!
    Takk for hyggelig kommentar hos meg! Riktig god tur til Rondane! Får ta med kamera til Gol i morgen. Disse mobilbildene blir bare så som så. Så det kommer nok utfyllende referat.

    Riktig god helg og klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hello, the potato cakes look delicious. Cute shot of the girls. Happy Friday, have a great weekend!

    SvarSlett
  3. Godt med egne poteter!
    På toget inn til Oslo i går, fant jeg en oppskrift på potetlefse, og tenkt å prøve meg på det :-)
    Ha en fin dag/Eirin

    SvarSlett
  4. Kjempelurt! Jeg skulle ha gjort mer av slike ting! Og så potetkaker... tviler ikke på at de var gode!!

    SvarSlett
  5. Så gøy måte å dyrke poteter på, og alltid kjekt med egenprodusert. Er helt sikker på at potetkakene smakte fantastisk.

    Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvarSlett
  6. Fantastisk, et lite potetfelt på terrassen :-))) Ikke bare moro... nei, en herlig høst... selv produsert er best.
    Og alt sammen maten er bare fantastisk.
    Potetkake ser god... har du egg, mel, kokte eller rå revet poteter? God sønndag... vi har valget i dag og
    regnværet, men i går var så fint været og jeg var i
    nasjonalpark :-)) Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Dette var litt av en ide! Og så ble det så mye på et så lite stykke - helt utrolig!
    Tror ikke jeg har smakt potetkake, så det har jeg til gode!
    En god søndag ønskes av Tove

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.