torsdag 27. april 2017

Våren er her


I dag skin sola frå knallblå himmel,
vermeldaren seier at 
 det skal bli varmare i lufta
og våren er komen.

I går tok eg ei lita vandring og
leita etter spirar og knuppar.
Eg synest mange
vekstar er tidleg ute. 

 Det vakre Kastanjetreet har
store knuppar

 Kusymra i skogbotnen der sola
ikkje når fram

 Kvitveis i kveldssol

 Den første Løvetann

 Perleblomster 
frå løkar som blomstra innandørs i fjor
og samla i ei krukke

 Svarthyllen har knytt sin
rosestand

Syrinbusken har gjort knuppane klar
for varme dagar så den kan sprette ut og 
spreie si fine lukt.

Det er berre å glede seg :)

Ynskjer deg ein fin vårdag ♥





12 kommentarer:

  1. Så langt våren har kommet hos deg! Utrolig hvor stor forskjell det er her i landet. -4 her i natt, men nå håper jeg at dette iskalde været snur snart. Ser på yr at de melder om 19 grader neste lørdag her. Jeg tror det når jeg ser det ;)

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Hello, look like a lovely day for a walk. The flowers are beautiful. Great photos. Happy Thursday, enjoy your day!

    SvarSlett
  3. Heisann, det har kommet langt hos dere. Kan ikke si at jeg har sett antydning til svarthyllblomster her, og symra er vi ikke bortskjemt med å ha utafor blomsterbedet.
    Ønsker deg go´hælj og en fin tur søndag ;:OD)

    SvarSlett
  4. Er det ikke deilig at det nå spirer og gror rundt oss. Våren er den beste tiden, men i år har den vært kald.

    SvarSlett
  5. Dat har varit så kallt här också. Hoppas at värme kommer med maj!

    SvarSlett
  6. Hei!
    Våren er også her.Men det er kaldt og i går snødde det snø filler her.Men la ikke over da.

    Ha en fin vår! Klem fra Britt

    SvarSlett
  7. Det er herlig med vår ! Våren har nok kommet litt lenger hos deg, men, litt mer varme nå så eksploderer nok våren :-)
    Nyt våren.
    Eirin

    SvarSlett
  8. Finally spring is arrived... and what an unique great tree!
    Enjoy your weekend

    SvarSlett
  9. Bare fantastisk... God helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  10. Jeg er litt sent ute med å kommentere dine vakre innlegg. Det er ikke alltid jeg rekker det med en gang det er lagt ut, dessverre.
    Veldig vakre bilder, og vi blir lykkelige når våren banken på!
    En god 1. mai ønskes av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.