tirsdag 10. mars 2015

X-faktor blomster: Gul

Anne på
har sett i gong konkurransen
X-faktor blomsterutgaven.
Den handlar om blomster i ulike fargar,
og den som har det vesle x-stra.
Skjønnheit, sjarm eller berre er litt spesiell.
I dag er det gult som er fargen.

Buskmure - Potentilla
var ein av dei første plantene me planta i hagen vår
på 1970-talet.
Den har vore flytta på og kraftig beskore mange gongar,
men kjem trufast igjen 
år etter år !

På bildet er den litt medtatt etter
regn og vind på slutten av sesongen.

Buskmure er eit vanleg syn i dei fleste hagar
og rundt offentleg bygningar.

Eg har sansen for planter som
 steller seg sjølv ;)


Sjå fleire gule blomster

Her






24 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg. Så fint bilde du har. Vi har også den busken i hagen. Hos oss danner den hekk, og jeg liker formen og fargen. Ha en strålende dag og lykke til i konkurransen du også!

    SvarSlett
  2. Potentilla er en flot busk :)
    Mange tak for din kommentar og også held og lykke til dig :)

    SvarSlett
  3. Ölandstok är en tålig buske, hade vita i min trädgård. Den är fin. Lycka till!

    SvarSlett
  4. Buskmure er den som blomstrer lengst utover høsten her. Det er en fantastisk hardfør busk og du har tatt fine bilder av den :)

    SvarSlett
  5. Ja, den burde være kjent for de fleste! Potentilla er en veldig flott busk som passer seg selv, og tåler det meste. Flotte bilder!

    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Ja buskmure må få bli med i konkurranse. Vi har også noen busker, og jeg synes det er kjekt at de er så greie å ha med og gjøre + fine blomster.

    SvarSlett
  7. Buskmure er en fin busk som er både hardfør og vakker :-). Jeg har noen i hagen jeg også! Ønsker deg en fin dag og lykke til!

    SvarSlett
  8. Veldig typisk 70-tall, ja! Ingen plante der er mer av i boligfeltet der jeg bor...
    Jeg synes nok best om sortene i hvitt og oransje.

    SvarSlett
  9. så fin den er! Lykke til! -Margit-

    SvarSlett
  10. Den blomman har den äkta gula färgen och vilken tacksam buske sen. Inte ofta man går så nära att man ser sköheten i blomman.
    Lycka till

    SvarSlett
  11. Får meg til å tenke på farmor :) Hun hadde hekk med buskmure. og en av "buskene" bar hvite blomster :)
    Mormorklem

    SvarSlett
  12. Skikkelig solskinnsblomst! Lykke til!

    SvarSlett
  13. Dette var min første plante også, jeg fikk den i innflyttingsgave faktisk!
    Lykke til!

    SvarSlett
  14. Flott gul blomst. De lyser virkelig opp!
    Ønsker deg lykke til. Klem Vivi

    SvarSlett
  15. En kjent plante dette, og den tåler utrolig mye! Flott gul kandidat. Lykke til:-)

    SvarSlett
  16. Buskmure er jo så skjønn og lyser flott opp i hagen.
    Lykke til :-)

    SvarSlett
  17. En solgul og hardfør kandidat. :)
    Jeg har et par sånne busker med hvite blomster.
    Lykke til!

    SvarSlett
  18. Vakre gul blomst. Lykke til deg!
    Siste dagene vi hadde våren... så deilig :-))
    Fargene kommer til landet.
    Ha en hyggelig dag. Klem fra Viola

    SvarSlett
  19. Vid vårt hus i Dalarna hade vi en hel häck efter ena sidan med Ölandstok som den heter hos oss. Den är så fin hela sommaren och långt in på hösten lite skräpig ibland.
    Ha en fin och skön mitt i veckan och lycka till
    Kram Meta

    SvarSlett
  20. God kveld,titter innom for å ønske deg ei fortsatt fin uke i Mars.
    Klem fra Ella ;)

    SvarSlett
  21. Buskmuren er så flott. Du hadde et nydelig nærbilde av den. Flott bidrag til gul audition..

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.