mandag 18. april 2016

Hoppe paradis


Etter inspirasjon frå

føreslo eg at barnebarna kunne
hoppe paradis 
ein dag dei var på besøk.

Eg hadde dessverre berre eit lite stykke
 tavlekrit, og det vart sjølvsagt ikkje nok.
Då var gode råd dyre,
potetmjøl kan brukast til alt,
iallfall når ein skal danse, og dette
var i same gate....:)
Paradisen vart ikkje heilt slik jentene
hadde brukt før, men farmor insisterte på at det
viktigaste vår å få prøve
å hoppe litt,
kald nordavind var det også,
så enten måtte det hoppast eller så
måtte me vere innomhus.
Storesyster Celina Marie førte an.

Mellomstesyster Leah Sofie har hoppa før.

Lisjesyster Ella Victoria legg opp strategien,

og kom raskt i farta :)

Bessie kom ein tur og ville
sjå kva me heldt på med.
Men ho ville ikkje hoppe paradis :)

På handlelappen min står 
"kjøp tavlekrit...."
Neste gong dei kjem skal eg ha 
utstyret i orden.





20 kommentarer:

  1. En rolig lek! När jag växte upp kallade vi den "hoppa hage". Men "hoppa paradis" låter mycket bättre så det ska jag kalla leken för i fortsättningen!
    Ha det riktigt bra och glöm inte tavelkritan!

    SvarSlett
  2. En rolig lek! När jag växte upp kallade vi den "hoppa hage". Men "hoppa paradis" låter mycket bättre så det ska jag kalla leken för i fortsättningen!
    Ha det riktigt bra och glöm inte tavelkritan!

    SvarSlett
  3. Så gøy! Håper de likte det. Kanskje også en ide å kjøpe buksestrikk så kan det hoppes strikk. Husker det som veldig gøy da jeg var barn, men det spørs om jeg husker reglene.

    SvarSlett
  4. Potetmelsparadis faktisk, så gøy! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Potetmelsparadis faktisk, så gøy! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Herlig! Godt dei lære av deg :-)

    Takk for omsorg ♥

    SvarSlett
  7. Så hyggelig da! Kreativ løsning på problemet :)

    SvarSlett
  8. Herlige hverdagsgleder igangsatt av en særdeles kreativ farmor:) "Man tager det man haver" fungerer alltid.
    God uke!
    Jannicke

    SvarSlett
  9. Så artig med paradis-hopping. Vi kalla det "å hopp rut", og det var en typisk vår-aktivitet. Vi brukte en pinne og ruta opp i grusen, og så var det om å gjøre å finne en flat stein. Tipper det var slik på Sunnmøre også før i tida.

    Her strikkes det Tora-pannebånd fra Klompelompe-boka. Det hadde vært noe for deg som har småjenter. Håper du er bedre så du kan strikke igjen snart. Jeg hadde lang pause i fjor i forbindelse med håndleddsbruddet, og det gikk jo overraskende bra.

    Fortsatt fin uke fra meg.

    Klem

    SvarSlett
  10. Hei! Vårminne fra barndommen! Vi pleide å hoppe paradis om våren med det samme snøen forsvant:) Lurt med potetmel når krittet tok slutt, for det er bare fantasien som setter begrensninger :) Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  11. Vilka härliga bilder! Såna man blir så glad av :)

    SvarSlett
  12. Åååh, dette vekker gode barndomsminner! Takk.

    SvarSlett
  13. Herlig! Ja - viktig at tradisjonsleker føres videre syns jeg, og ungene syns jo det var gøy ser jeg : Klem fra mormorfarmora ;)

    SvarSlett
  14. Så kreativt med potetmel !
    Du sto ikke fast selv om krittet tok slutt ...herlig !
    Så vårlige og koselige bilder .
    Viktig å føre tradisjonene videre.
    Ha en ny fin uke !

    SvarSlett
  15. Dette gav barndomsminner :-)) Fin uke!

    SvarSlett
  16. Kreativt med potetmel:-) Å hoppe paradis er endel av våren!
    Ha en fortsatt fin uke.
    Eirin

    SvarSlett
  17. Hello, I loved hopscotch when I was young. I wonderful if I could do it now. Cute shots of the little ones and the pretty dogs. Happy Tuesday, enjoy your day!

    SvarSlett
  18. Barndomsminner, så koselig:-)

    SvarSlett
  19. Så artig med paradis.. Og så kreativt med potetmel.. Det er vel en bestemors oppgave å finne på løsninger.. Jeg husker at vi hoppet mye paradis, og jeg husker at vi streket det opp i grusen, men jeg husker ikke reglene.. Det var noe med at vi kastet en stein i en av rutene, iallefall.. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.