fredag 6. juni 2014

God pinsehelg

I går tok eg ei runde i hagen der dei 
eldste vekstane står.

Snøsløyfe - iberis Sempervirens
Den er vintergrøn og dekker botnen.
På denne tida er den i fin blomstring.

Eg trur den er tretti år.

Me har hage som grensar til 
der eg vaks opp.
Foreldra mine planta mange vekstar som 
eg kjenner litt ansvar for å passe på,
og ikkje minst nyte !

Azalea

,
 Eg synest denne er så nydeleg, 
sart og fin.

På eit sørvendt område planta dei mange
Rhododendron.
Desse er store og flotte.
I går kveld var det desse
tre som blomstra.




Det er artig å sjå lilla rhododendron, dei har
så ulike nyanser at ein godt kan seie 
at lilla ikkje er lilla....

Foreldra mine var svært stolte av 
dei flotte plantene.
Dei hadde undra seg i dag dersom dei
såg kor store og triveleg dei
har blitt.

Det blir nok fleire innlegg om 
Rhododendron vil eg tru.
Det er mange som er klar for
blomstring.

Vivishagerom - Helgegleder

Vonar at du og dine får ei 
fin pinsehelg!

Anne-Mari


12 kommentarer:

  1. Nydelig blomstring dette er bare å nyte.
    Koselig med skikkelige gamle stauder.Fine minner.
    Må si tusen takk for gratulasjonshilsen på forhånd,koselig
    Ønsker deg ei fin pinsehelg Ann-mari.Klem fra ella

    SvarSlett
  2. Hei;) Her er det pause i rettebunken;)
    Du har så utrolig mange fin planter i hagen din;) Her blomstrer det også for tiden. Så bra at du kom deg på den fjelltoppen i går;) Sånne utfordringer er så gode når enn greier det. Viktig å være litt stolt av seg selv.
    Ønsker deg en fin pinsehelg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Så fint som det blomstrer hos deg. Er det ikke deilig. Balsam for sjelen å få gå ute og se og lukte på alt det vakre rundt oss på denne tiden av året. Vi må huske å ta det innover oss akkurat her og nå for det er her og nå det er her. Ønsker deg en fin pinse.

    SvarSlett
  4. For en flott hage med minner og nostalgi :) God pinse til deg og dine og klem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Så mange flotte rhododendron og azalea du har! Jeg har ingen azalea, men skal få kjøpt noen av de også. Nydelig farge på din! Har du noe navn på den?

    Klem, Marit

    SvarSlett
  6. Jeg glemte å si at den Rhododendronen du spurte om heter 'Percy Wiseman'
    :-)

    Ha en fin pinse!

    SvarSlett
  7. Ja, det er en fin tid for blomstring nå. Her i Bergen er det meste av rhododendronblomstring over, men de gamle, lilla sortene blomstrer nå. Da vi kjøpte huset her i 2007, var hagen nokså forsømt og et stort bed bestod av bare buskas. Vi plantet rhododendron i hele bedet, og nå er de blitt store og sjermende og utrolig vakre når de står i blomstring.
    God pinse til deg! :)

    SvarSlett
  8. Ja, nå står Rhododendron på sitt beste, og humla elsker den.
    Frodig og fint i hagen din nå. Her har det vært regn i dag, og jeg har fått gjødslet hagen, så da blir den vel forhåpentligvis frodig her etter hvert også.
    Tusen takk for en super fin helgeglede. Ønsker deg en fortsatt fin pinse. Klem

    SvarSlett
  9. God pinse.
    Du har vakre blomster å nyte den med.
    Klem :)

    SvarSlett
  10. Koselig med planter som har vært med en stund :-)) Som gode gamle venner! God helg!

    SvarSlett
  11. Det er ekstra fint å ta vare på gamle planter! Vakre Rhododendron :-)

    SvarSlett
  12. Takk for at du deler disse bildene, så kjekt å se noe jeg har kjennskap til:)
    Og så tror jeg at den ene rhododendronen vår kanskje kan være en azalea, det lignet i alle fall veldig (for her er jeg selv helt blank...). Hos oss har noen blomstret av allerede, mens noen står i full blomst. Den største er snart i full blomst og den er et praktfullt syn, den er vel dobbelt så høy som meg og sikkert like bred som den er høy, med lys lilla-rosa blomster - nydelig:)

    klem
    Hanne:)

    SvarSlett

Eg set stor pris på at du legg igjen ein kommentar :-)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.